Wymiana informacji - wskaźnik zintegrowanego zbioru ludzi

Od kilku miesięcy mam zamiar przedstawić najważniejsze wyróżniki efektywnie zgranego działu firmy. Prezentowałem wcześniej inne zagadnienia w zakresie funkcjonowania współpracy zatrudnionych na pełny etat. Podczas szkoleń niezwykle często jest mi zadawane pytanie, w jaki sposób zdiagnozować, iż wybrany zbiór pracowników jest na etapie osiągania efektu synergii. Postaram się to przedstawić w kolejnych wpisach.
W dzisiejszym artykule zamierzam pokazać mój ulubiony przejaw skutecznie zbudowanego zespołu. Moim zdaniem, musi występować otwarta wymiana informacji. Skupimy się teraz na miejscu przepływu danych w opisywanym zjawisku. Badacze z Uniwersytetu w Nowym Jorku twierdzą, iż na porozumiewanie się z naszymi bliskimi przeznaczamy więcej niż 90% czasu. Do tego jedna trzecia stanowi monolog lub dialog, a dwie trzecie odbieranie informacji. Komunikowanie się jest tak samo istotne w dziale w organizacji biznesowej, jak również w innych grupach, np. pomiędzy członkami rodziny, w orkiestrze, w drużynie piłkarskiej. Dodatkowe przykłady każdy jest w stanie przeczytać w internecie: Plenerowe Wyjazdy
Odchodząc od pełnionej funkcji w firmie i zawodu, porozumienie się okazuje się dominującą czynnością w miejscu zatrudnienia. Przekazujemy sprawy do zrobienia, snujemy plany, wysłuchujemy skargi naszych partnerów biznesowych, mówimy, czego oczekujemy od podwładnego i kreujemy firmowe zamierzenia z partnerami biznesowymi. Często zdarza się, iż stopień natężenia komunikacji jest bardzo słaby. Wówczas pracownicy muszą opierać się wyłącznie na własnym doświadczeniu i zasłyszanych przez przypadek pogłoskach.
Dla przeciętnego człowieka język to przede wszystkim ustna wymiana informacji. Ale to jest objaw zbytniego uproszczenia tego zjawiska. Ustna wymiana informacji wykorzystuje fizyczną właściwość jamy ustnej człowieka, lecz jest to tylko wyjątkowy rodzaj komunikowania się. Jest to komunikacja werbalna. Trzeba jeszcze dodać, iż jedynie homo sapiens posiada kompetencję wymiany myśli w precyzyjny i jednocześnie barwny sposób.
Badacze tego zjawiska wymieniają też całkiem odmienne metody komunikacji międzyludzkiej, ale więcej na ten temat w następnym wpisie, który zamieszczę w internecie 16 kwietnia.
Tyle moich inspiracji.
Autor: Tomasz Guc
I JESZCZE JAK CO MIESIĄC GARŚĆ NIEZNANYCH ANALIZ ODNOŚNIE WYJAZDÓW INCENTIVE Z OSTATNIEGO OKRESU:
- Ciesząca się największym wzięciem forma ćwiczeń : spotkania i aktywności wyprawowe ze znanym podróżnikiem
- Najwyżej wycenione w kwestionariuszach po spotkaniu zabawy – komentarze grup: zajęcia na wodzie – tratwy, pontony, kajaki
- Przeciętna liczebność grupy zajęciowej: sześćdziesiąt osób.
- Oczekiwane przez grupe dni tygodnia na zajęcia: końcówka tygodnia.
- Najchetniej zamawiana lokalizacja: Karkonosze

ŹRÓDŁO: Training Projects
Prowadzimy plenerowe szkolenia team building i pasjonujące wyjazdy integracyjne dla różnych zespołów.
Nasze nietuzinkowe wyjazdy integracyjne i interaktywne szkolenia team building są polecane przez dziesiątki koncernów z całego kraju.