Szefowie organizacji nie umieją harmonogramować

W dzisiejszym ekspresowym blogowym poście zaprezentuję wnioski na temat projektu szkoleniowego, jakie prowadziłem. Spotkanie edukacyjne było na temacie administrowania przedsięwzięciem. To co było najbardziej zaskakujące, to fakt, iż najbardziej palącym wyzwaniem dla kierowników funkcjonujących w strukturze projektowej było planowanie i poprawne zapisywanie celów. Właściwie jest to w zgodzie z wynikami prac naukowych, które znajdziesz na tej stronie: Ciekawe Szkolenia Zamknięte.
Jednakże powracając do projektu szkoleniowego, o którym wspomniałem – wydarzenie odbyło się w pensjonacie w Tatrach. Brało w nim udział siedemnastu kierowników znajomej firmy, która kupiła ten projekt. Całe przedsięwzięcie było zaplanowane 14 godzin dydaktycznych.
Jeszcze o poranku pierwszego dnia kierownicy musieli się narysować siebie na kartkach papieru, następnie w pięcioosobowych podgrupach przeprowadzili studium przypadku w zakresie szacowania finansów i ludzi do zadań w projekcie. Użyłem w tym celu wymieszane zestawy Duplo, co oprócz efektu edukacyjnego wywołało niezłą zabawę i duże zaangażowanie.
Wyniki case study podsumowaliśmy sobie na laptopie za pomocą bardzo fajnego programu firmy SMART. Potem pokazałem film, który ktoś zamieścił na portalu you tube. Czułem wielki niepokój, jak ci uczestnicy będą postrzegać ten film.
Kolejnego dnia pokazałem im oprogramowanie do kierowania projektem. I właśnie wtedy wyszło na jaw, że kierownicy nie potrafią tworzyć plany oraz poprawnie zapisywać punkt przeznaczenia w swoich przedsięwzięciach. Zaskakującą cechą tych problemów było – menedżerowie nie potrafili odróżnić zmaterializowanej wizji przyszłości od drogi do efektów i celów. Następne godziny spędziłem na nauczaniu ustalania harmonogramów.
WIĘCEJ INFORMACJI O NASZYCH TEKSTACH

W tym serwisie wiele dyskutujemy też na temat:
- badania motywacji ludzi w firmach
- testy psychologiczne
- warsztaty z sprzedaży i rozwoju zespołów handlowych
- spotkania team building
- zarządzanie zasobami ludzkimi