Kontakt z uczestnikami w grach menedżerskich

Co nam daje komunikacja zwrotna? Eksperci dowodzą, iż jest dostawcą opinii trenera w obszarze kompetencji, zainicjowanych procesów i umiejętności obserwowanego uczestnika zaangażowanego w sesji - i działa to w bardzo wysublimowany sposób. Obserwowany podmiot – człowiek utrzymuje dość konstruktywny obraz samego siebie, wykonywanej aktywności zawodowej i trenera, który diagnozuje zachowanie pracownika. Trener nakłania ocenianego do dalszego kroku na drodze w kierunku wybranych kompetencji. Zobacz też tu: Profesjonalne Gry Szkoleniowe - Kompendium
Niezłym sposobem na spostrzeżenie, jak należy przekazywać informacje zwrotne, jest zastanowienie się, w jaki sposób się wzajemnie motywujemy do pracy - chodzi o polączenie feedbacku z rozwijaniem relacji z pracownikami w rozumieniu trzeciej potrzeby w hierarchii Maslova.

Znajdziesz dokładne wskazówki pomagające w udzielaniu informacji zwrotnych, wtedy gdy planujesz symulację biznesową.

Chcesz uświadomić sobie jak reagujesz na feedback? Odpowiedz na kolejne zagadnienia.

- Biernie wsłuchujesz się w opinię obserwatora w zakresie czyjegoś postępowania?
- Ze szczegółami rozważasz to, o czym jest dyskusja, próbując patrzeć na omawiany temat oczami drugiej strony rozmowy?
- Dostrzegasz dodatnie i złe czynniki modyfikacji czyjegoś zachowania?
- Bez pośpiechu mówisz o tym, co uważasz o informacji zwrotnej od drugiej osoby?
- Razem z drugim człowiekiem ustalasz dalsze aktywności?
- Prosisz o pomoc, kiedy uznajesz to za korzystne?
- Składasz podziękowania za feedback?

Próbuj być całkowicie otwarty na te pytania. Najczęściej będzie tak samo wiele zdań na nie, w porównaniu do tak. Kiedy odwrócimy role, nietrudno uświadomić sobie z ważniejszych trudności w wykorzystaniu komunikatu zwrotnego.

Jeszcze jedna ważna sprawa: w jaki sposób odbierać niepersonalnie uwagi krytyczne? W tym miejscu prezentuję dwanaście rad.

Dbaj o swój spokój.
Słuchaj.
Zwracaj uwagę na rozmówcę, który przemawia do ciebie.
Nie poniżaj.
Nie tłumacz, że rozmówca jest przewrażliwiony.
Nie dowcipkuj.
Nie zmieniaj zdań.
Nie zmieniaj tematyki dyskusji.
Nie szukaj negatywnych motywacji.
Pokaż, że pojąłeś swój problem w porozumieniu.
Feliks Chlebowicz
Redaktor tego felietonu jest absolwentem kierunku administracji Uniwersytetu Gdańskiego i studiów podyplomowych z dziedziny kierowania sprzedażą. Posiada tytuł Coacha Sprzedaży Relacyjnej RTF. Kieruje agencją treningową w Zgierzu. Od dwunastu lat uczy i projektuje badania dotyczące pracy zespołowej w sektorze „sprzęt biurowy i wyposażenie wnętrz”.

CZYTAJ TAKŻE O:
Gry Integracyjne
Szkolenia dla pracowników
Gry licencjonowane
Przywództwo
symulacje Kaizen
Kreatywność
Gry konferencyjne
Ćwiczenia dla coachów