Istotność diagnozy oczekiwań rozwojowych

Przygotowałem i zrealizowałem kurs dla menedżerów, w którym osoby szkolone nie byli świadomi własnych wymagań edukacyjnych. Wydało im się, że wybierają się na wyjazd integracyjny na świeżym powietrzu. Byli przygotowani na wycieczki outdoor oraz wiele przyjemności. Kiedy dojechali do sali szkoleniowej, okazało się, że sesje będą przeprowadzone wyłącznie na papierze. Informacje do opracowania tego artykułu wziąłem z tego portalu: http://www.szkolenia-menedzerskie.pl/szkolenia_zarzadzanie_zasobami_ludz...
W tej sesji szkoleniowej uczestniczyli następujący pracownicy firmy z branży meblowej:
Adam – uczestniczył w projektach doradczych i szkoleniowych, posiada kompetencja w zakresie prowadzenia trudnych negocjacji, ojciec 2 bliźniaków. Pragnie rozwijać swoje umiejętności w tematach nowoczesnej działalności marketingowej, nie kocha za bardzo na szkoleniach gier i zabaw.
Magda – właśnie została studentką 3 roku socjologii i komunikacji medialnej, uwielbia zwiedzanie nowych miejsc i klasyczną muzykę, chce dowiedzieć się praktycznych kwestii z obszaru komunikacji społecznej, jej hobby to gotowanie. Kocha zadania outdorowe w trakcie szkolenia.
Tomek – szef dużego departamentu zarządzania zasobami ludzkimi, mieszka w Poznaniu, podjął studia w Rzeszowie, ma 35 lat. Lubi sportowe wozy oraz gra na komputerze. Zamierza uczyć się podstaw metodycznych z zakresu prowadzenia negocjacji z trudnymi klientami oraz jasnego komunikowania się.
Marek – ma 54 lata, ostatnio rozwiódł się, uwielbia dobre filmy, konie i krótkie wypady w góry. Za rok jedzie na ekstremalną wyprawę w góry. Pragnie odnaleźć spokój. gry menedżerskie to dla niego stracony czas.
Opisani ludzie są bardzo od siebie odmienni. Na dodatek nie przeprowadziłem ankiety na temat oczekiwań rozwojowych. W efekcie uczestnicy byli niezadowoleni. W następnym poście na moim blogu przedstawię praktyczne sposoby diagnozy dążeń szkoleniowych.
To tyle moich inspiracji.
Autor:Damian Twarzykiewicz
Redaktor tego wpisu jest absolwentem kierunku chemii Uniwersytetu Warmińsko Mazurskiego i studiów podyplomowych z dziedziny andragogiki ogólnej. Posiada tytuł Instruktora Sprzedaży Relacyjnej ZNR. Mieszka w Zgierzu. Od jedenastu lat szkoli i tworzy gry dotyczące kierowania zmianami w branży „wydawnictw”.

O NASZYM BLOGU:
Audyty satysfakcji
Zwolnienia w przedsiębiorstwach
Strategia kadrowa w międzynarodowej firmie
Praktyczne kierowanie ludźmi
Projekty doradcze i wdrożeniowe w HR
Wynagrodzenia i polityka płacowa
Selekcja kandydatów do pracy