Dobre praktyki wymyślania gier menedżerskich

W dzisiejszym wpisie opiszę zasady opracowania interesującej gry biznesowej. Twój plan szkoleniowy wzbogaci się o wyjątkowy moduł dydaktyczny. Wszyscy mówią o tym, iż dużym wyzwaniem jest napisać fabułę takiej gry dla menedżerów. gra dydaktyczna musiałaby posiadać pewne elementy. Przypomniało mi się o nich, gdy znalazłem taki poradnik: Marketingowe Gry Menedżerskie - Bibliografia
Wtedy gdy 2 miesiące temu planowałem projekt szkoleniowy stosując symulację biznesową, zdecydowałem się napisać poradnik z tego tematu. W dalszej części artykułu prezentuję zestaw dobrych praktyk dotyczących opracowywania symulacji szkoleniowych.

Zupełnie na początku pomyśl na jaki rodzaj zagadnień ma być omówiony podczas gry edukacyjnej. Są takie tematy, które będą dla uczestników bardzo intrygujące: metody menedżerskie, planowanie kariery, zaopatrzenie i sprzedaż, świadczenie usług, zarządzanie personelem.

W następnym etapie jedź do marketu z zabawkami i odnajdź w swoich skarbach gadżety z czasów bycia dzieckiem. Na stoisku dla dzieci można zakupić: zestawy z klockami, łamigłówki, lalki, samochodziki i inne małe gadżety dla dzieci. Takie przedmioty przydadzą się do opracowania fabuły gry edukacyjnej.

Potem wymyśl i zapisz jako scenariusz kolejność i zasady gry szkoleniowej. Napisz ją w programie graficznym i Wordzie oraz zagraj w nią z przyjaciółmi. Pierwsi uczestnicy podpowiedzą pewne zmiany w fabule.

Musisz też w symulacji biznesowej umieścić niespodzianki, bonusy oraz efekty specjalne.

W następnym artykule przedstawię skrót planu gry dla menedżerów.

Bogdan Zawrotny
Redaktor tego artykułu jest absolwentem kierunku geografii Uniwersytetu Białostockiego i studiów podyplomowych z tematyki farmakologii. Posiada licencję Instruktora Sprzedaży Relacyjnej LIG. Prowadzi firmę szkoleniową w Warszawie. Od siedemnastu lat prowadzi zajęcia i kreuje badania dotyczące rekrutacji i selekcji kandydatów w sektorze „medycyna i zdrowie”.

HASŁA:
Gry Strategiczne
Warsztaty dla firm
Gry komputerowe
Delegowanie
Gry produkcyjne
Finanse dla niefinanstów
Programy incentive
Materiały do gier dla moderatorów gier